1. Generelt
For at kunne registrere en konto hos os eller købe produkt(er) via vores hjemmeside skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have samtykke fra en værge. Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment og/eller registrering af en konto hos os accepterer du vores til enhver tid gældende vilkår og bekræfter dermed, at de oplysninger, du oplyser om dig selv, er korrekte.
2. Dit køb hos Lampan.dk
Disse købs- og leveringsbetingelser gælder, når du som kunde handler varer på Lampan.dk i Danmark (online) i DKK og får varer leveret til din adresse i Danmark. Dit køb er omfattet af disse købs- og leveringsbetingelser i den version, der er gældende på tidspunktet for dit køb.
Vi forbeholder os retten til at ændre disse betingelser, hvis der er grund til det, uden at informere dig på forhånd. Husk altid at gemme din købsbekræftelse (ordrebekræftelse) i forbindelse med dit køb. Moms i henhold til gældende lovgivning er inkluderet i produktprisen.
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl i alle vores salgskanaler. Vi tager også forbehold for, at produkter, der vises i vores salgskanaler eller reklameudsendelser, kan blive udsolgt eller udgå af sortimentet.
Vores priser og gebyrer kan ændres på grund af forhold, som vi ikke har kontrol over, såsom væsentligt ændrede råvarepriser, valutakursændringer eller ændret moms.
Disse betingelser gælder også, hvis du er erhvervskunde (dvs. aktieselskab, enkeltmandsvirksomhed, interessentskab, kommanditselskab, økonomisk forening, ideel forening eller i øvrigt ikke kan betragtes som forbruger).
3. Kontaktoplysninger
Kontaktopplysninger til Lampan | Kontaktopplysninger til kundeservice |
Lampan Sweden AB | https://lampan.dk/info/kundeservice/ |
Härlövsvägen 21 | E-mail: info@lampan.dk |
35250 Växjö SWEDEN | Adresse: Härlövsvägen 21 |
EU VAT: SE559481703201 | 35250 Växjö SWEDEN |
4. Garantier
For at du som kunde skal føle dig tryg ved dit køb, giver Lampan garanti på alle produkter. Lampan yder et års garanti, som dækker produkt- og materialefejl.
Inden for garantiperioden dækkes omkostninger til at afhjælpe fejl på varen, såsom reparationer, reservedele og erstatningsvarer, forudsat at fejlen kan spores til produktets oprindelse. Garantien gælder ikke ved brugerfejl og/eller hvis produktet er blevet håndteret forkert.
Den enkelte leverandør yder også garanti, op til 10 år. Tjek garantien med leverandøren eller Lampan for netop dit køb.
Hvis du er erhvervskunde, er det vigtigt at kontrollere, om garantien gælder, når produktet anvendes professionelt, i offentlige miljøer eller lignende.
5. Levering
I kassen på Lampan.dk kan du se, hvilke leveringsmuligheder der er tilgængelige for din adresse, samt hvad de koster. Lampan garanterer ikke, at alle leveringsmuligheder er mulige for alle adresser/områder. Ekstra transportdage kan forekomme ved levering til visse dele af landet. For mere information, kontakt venligst Lampans kundeservice.
Dit ansvar som kunde:
Postpakke til udleveringssted med Bring
Pakken leveres til det nærmeste udleveringssted baseret på din angivne adresse. Bring sender en sms, når pakken er klar til afhentning, og sender i alt 3 sms’er, før pakken returneres efter 7 dage. Hvis du vælger ikke at afhente din pakke inden for opbevaringsperioden, forbeholder Lampan sig retten til at opkræve et gebyr på 200DKK for de ekstra fragtomkostninger. Bring forbeholder sig retten til at levere pakken til et andet udleveringssted, hvis det nærmeste eller det valgte udleveringssted er fyldt op.
6. Ansvarsbegrænsning
I tilfælde af myndighedsforanstaltninger eller forsømmelser, ny lovgivning, arbejdsretlige konflikter, krig eller krigsfare, større forstyrrelser af den offentlige orden, sabotage, ekstreme vejrforhold, brand, eksplosion, naturkatastrofer, ulykker eller andre omstændigheder uden for Lampans kontrol, som Lampan ikke med rimelighed kunne have overvundet eller forudset, har Lampan ret til at fratræde sine forpligtelser i denne aftale. I sådanne tilfælde er Lampan ikke forpligtet til at kompensere dig for eventuelle økonomiske tab. For at beskytte Lampans varemærke forbeholder Lampan sig retten (i det omfang svensk lov tillader det) til at afvise salg til forhandlere af Lampan-produkter. På denne baggrund forbeholder Lampan sig retten til at anmode dig som kunde om yderligere information ved et køb. Lampan forbeholder sig også retten til at afvise eller annullere et køb/en ordre, hvis det anses nødvendigt for at beskytte Lampans varemærke. Dette gælder for alle kunder, uanset antallet af bestilte Lampan-produkter og hvor salget eller leveringen finder sted.
7. Returnering og reklamation af varer
Fortrydelsesret på 14 dage ved fjernsalg – gælder for privatpersoner
Ved bestilling via internettet har du som kunde (forbruger) 14 dages fortrydelsesret i henhold til lovgivningen. Perioden beregnes fra den dag, du modtog varen. For at kunne benytte fortrydelsesretten skal du kunne dokumentere, at du har fortrudt købet inden for denne tidsramme og meddelt dette til Lampan. Lampan skal registrere din anvendelse af fortrydelsesretten, før returneringen kan foretages, og det er derfor ikke muligt at returnere varer direkte ved leveringstidspunktet. Tilbagebetaling af det returnerede varebeløb sker, når Lampan har behandlet returneringen (normalt inden for 14 dage). For at returneringen kan godkendes, skal varens originalemballage være i original stand, herunder også indholdet og alt beskyttelsesmateriale. Bemærk, at hvis du har håndteret varen eller emballagen i større omfang end nødvendigt før returnering, kan din tilbagebetaling blive reduceret med forskellen mellem købsprisen og den pris, som Lampan vurderer, at varen kan sælges for. Alternativt kan varen blive sendt direkte tilbage til dig som forbruger.
Reklamation – for privatpersoner
Hvis en vare, du har købt, viser sig at være defekt, beskadiget ved levering eller er holdt op med at fungere inden for garantiperioden, har du mulighed for at reklamere produktet. Bemærk, at du skal reklamere inden for rimelig tid, efter at du har opdaget eller burde have opdaget fejlen. En reklamation, der foretages inden for 2 måneder, anses altid for at være indsendt rettidigt. Vi anbefaler derfor, at du kontrollerer din vare inden for en rimelig tidsramme efter modtagelsen. Undgå at forværre en fejl ved fortsat brug af varen, efter at du har opdaget defekten. Vi opfordrer dig til at kontakte Lampans kundeservice så hurtigt som muligt, hvis du opdager en fejl. Ved en reklamation skal produktet altid returneres til Lampan, medmindre andet er aftalt. Returneringen skal være os i hænde hurtigst muligt, efter at du har modtaget returinformationen fra os. Sørg for at emballere varen forsvarligt, da du bærer ansvaret for transporten til os. Originalemballagen skal pakkes i en yderemballage.
Hvis du ønsker at få din sag vurderet af en uafhængig instans, kan du kontakte EU-Kommissionens platform for alternativ tvistløsning.
Åbent køb i 365 dage
Vi tilbyder 365 dages åbent køb som en ekstra service, hvis du skulle fortryde dit køb eller hvis varen ikke lever op til dine forventninger. Åbent køb giver dig pengene tilbage, hvis du returnerer en ubrugt vare med gyldigt købsbevis (ordrebekræftelse).
Omkostninger ved returnering
Tilbagebetaling af varens værdi sker på samme måde som den oprindelige betalingsmetode. Hvis du ønsker at returnere dit køb eller ikke har modtaget din levering som aftalt, vil Lampan opkræve dig for returfragten. Dette gælder også for postpakker, der ikke afhentes.
Selv ved brug af fortrydelsesretten er du som kunde (forbruger) ansvarlig for returfragtomkostningen. Returfragten er 69DKK, uanset størrelsen på eller antallet af pakker.
Bytteret
Vi tilbyder ikke gratis ombytning. Hvis du ønsker at bytte en vare, anbefaler vi, at du lægger en ny ordre via vores hjemmeside og returnerer din vare som normalt i henhold til vores vilkår.
Særligt om returnering af varer – for erhvervskunder
Hvis en vare, som virksomheden har købt, viser sig at være defekt, har virksomheden mulighed for at reklamere produktet. Vi opfordrer til, at du kontakter Lampans kundeservice, så snart fejlen opdages. Ved en reklamation skal produktet altid returneres til Lampan, medmindre andet er aftalt. Returneringen skal være Lampan i hænde hurtigst muligt efter modtagelse af returinformation. Sørg for at emballere varen forsvarligt, da ansvaret for transporten til Lampan påhviler erhvervskunden. Indirekte skader/følgeskader (f.eks. tab af fortjeneste eller tab af forretningsmuligheder), som virksomheden måtte lide på grund af en defekt eller forsinket vare, erstattes ikke af Lampan.
Ovenstående bestemmelser om åbent køb og omkostninger ved returnering gælder også for erhvervskunder.
8. Aftale og annullering af bestilling
Når du har afgivet din bestilling, sender vi en ordrebekræftelse som bekræfter, at vi har modtaget din ordre. I de fleste tilfælde modtager du den inden for få minutter, men nogle gange kan det tage lidt længere tid. Bemærk, at e-mailen kan ende i din spammappe, så tjek denne, hvis du ikke modtager bekræftelsen. Ordrebekræftelsen udgør en bekræftelse på, at der er indgået en aftale mellem dig og os. Hvis vi af en eller anden grund ikke kan godkende din ordre, og du ikke modtager en ordrebekræftelse, bedes du kontakte vores kundeservice. Når du har klikket på "Gennemfør køb" i kassen, er det ikke længere muligt at foretage ændringer i din bestilling. I enkelte tilfælde kan vi fjerne varer eller helt annullere en ordre, inden vi sender den til dig, men det afhænger af, hvor langt ordren er i vores system. I de fleste tilfælde går ordrehåndteringen meget hurtigt. Hvis du ønsker at annullere din bestilling, skal du kontakte os med det samme, så vi kan informere dig om, hvorvidt det er muligt. Hvis det ikke er muligt, har du altid mulighed for at benytte din fortrydelsesret og returret i henhold til punkt 7 ovenfor.
9. Betalingsalternativer
Lampan tilbyder flere forskellige betalingsmuligheder, så du selv kan vælge den betalingsmetode, der passer dig bedst.
Kortbetaling
Kortbetalinger foregår i systemer, der opfylder kravene i sikkerhedsstandarden PCI-DSS. Du kan betale med VISA og MasterCard. Når du betaler med betalingskort, håndteres betalingen af vores betalingspartner Qliro for at sikre en hurtig og sikker transaktion. En reservation foretages straks ved gennemført køb, og beløbet trækkes derefter fra din konto, når ordren er afsendt fra vores lager.
For information om din betaling, kontakt Qliro via kontaktoplysningerne på https://www.qliro.com/da-dk.
Direktebetaling via Trustly
Handle og betal direkte fra din bankkonto. Når du vælger direktebetaling, trækkes pengene med det samme uden først at blive reserveret. Der pålægges ingen gebyrer.
ApplePay
Du kan betale med Apple Pay direkte, hvilket betyder, at pengene trækkes med det samme fra din bankkonto, der er tilknyttet din Apple-konto.
Faktura via Qliro
Fakturaen skal betales inden for 14 dage fra det tidspunkt, din ordre forlader vores lager. Fakturagebyr: 0 kr. Fakturaen sendes via e-mail til den adresse, du angav ved købet.
Ved for sen betaling sendes en påmindelse til dig, og der pålægges et gebyr på 100DKK samt en morarente på 8 % + gældende referencerente. Hvis betaling ikke foretages efter påmindelsen, overføres kravet om opkrævning, og gebyrer opkræves i overensstemmelse med gældende regler. Ved køb op til 200 DKK sendes 1 påmindelse, ved køb op til 300 DKK sendes 2 påmindelser og ved køb over 300 DKK sendes 3 påmindelser. Ved udebleven betaling fra erhvervsdrivende/juridisk personer debiteres et fast kompensationsbeløb på 250 DKK. Se Qliros fuldstændige vilkår.
https://assets.qliro.com/terms/dk/da/terms/1/terms_invoice.pdf
Delbetaling via Qliro
Du kan vælge at dele din betaling op med Qliros delbetalingstjeneste “Lidt ad gangen”. Du kan delbetale på to måder, enten med et fast eller et fleksibelt månedligt beløb. Med fast månedsbeløb betaler du det samme beløb hver måned, og med fleksibelt beløb vælger du selv, hvor meget du vil betale hver gang. Alle dine køb samles på én faktura, som sendes midt i hver måned.
Når du delbetaler, er det Qliro, der lægger pengene ud, mens du betaler af over tid. Derfor bliver slutprisen på købet lidt højere. Den præcise omkostning afhænger af den type delbetaling, du vælger, samt hvor lang tid du betaler af på beløbet. Du kan se den samlede omkostning for din valgte betalingstid i kassen, når du vælger betalingsalternativet “Lidt ad gangen”.
Læs mere her. Se Qliros fuldstændige vilkår.
https://www.qliro.com/da-dk/betal/delbetaling
https://assets.qliro.com/terms/dk/da/terms/1/terms_account.pdf
Betala senere via Qliro
Du kan også vælge en længere betalingstid for din faktura gennem Qliros tjeneste “Betala senare”. Du modtager en samlefaktura for alle dine køb, og der pålægges en gebyr på 29DKK, men ingen andre omkostninger. Du vælger selv, om du vil delbetale eller betale hele beløbet med det samme. Læs mere om Qliros vilkår for kampagnen her. Se Qliros fuldstændige vilkår.
https://www.qliro.com/da-dk/betal/kob-nu-betal-senere
https://assets.qliro.com/terms/dk/da/terms/1/terms_account.pdf
10. Personoplysninger
Lampan Sweden AB, CVR-nr. 559481-7032, er dataansvarlig for de personoplysninger, der indsamles og behandles af Lampan. Lampan værner om din personlige integritet, og vi ønsker, at du skal føle dig tryg, når du deler dine oplysninger med os. For os hos Lampan er det vigtigt at være åbne om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, og at give dig information på en måde, der gør det klart, hvordan dine oplysninger vil blive behandlet. I den privatlivspolitik, der gælder for alle Lampans kunder i Danmark, giver vi dig information om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger, når du besøger vores hjemmesider, registrerer en konto hos Lampan eller lignende, køber vores produkter eller på anden måde er i kontakt med os. Lampan arbejder løbende med integritetsspørgsmål, og vi kan derfor opdatere privatlivspolitikken efter behov.
11. Øvrigt
Bedrageri
Vi anmelder alle former for bedrageri og databrud samt forsøg på sådanne, der er rettet mod os som virksomhed. Vi forbeholder os retten til at afvise eller annullere dit køb, hvis vi har grund til at mistænke bedrageri, databrud og/eller anden form for misbrug af vores hjemmeside.
Prisgaranti
Lampan tilbyder 14 dages prisgaranti. Hvis den vare, du har købt, sælges til en lavere pris hos os efter dit køb, har du ret til at få prisforskellen tilbagebetalt. Prisgarantien gælder i 14 dage fra den dag, du modtog leveringen.
Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn